Året 2013.

 Som många andra ska jag summera förra året, både i text och bilder.
 
Januari
 
 
Året firades in hemma, med familjen, det rådde sjukdom och vi tog det alldeles lagom lugnt. Jag var iklädd min rosa mysdress hela nyårsafton. Det avverkades match efter match i Hockey Allsvenskan, och jag blev även ständig medlem i Djurgårdens Ishockeyförening, ett beslut jag inte ångrar för en sekund. Sista bilden är från en av många utgångar, oerhört snygg tillsammans med storasyster, dock inte ett så roligt slut med ett knä ur led.
 
 
Januari bjöd också på snö, tack vare den så åkte jag skoter, så sinnessjukt roligt. Åkte till Gränbyhallen och frös arslet av mig, men det är det värt. Livehockey när det är som bäst. Mickis hade precis opererat sig och en kväll hjälpte jag till med matten som hon missat. UF var i full gång och vi tillverkade smycken så det stod det härliga till, väldigt slitsamt.
 
Februari
 
Februari var en ganska blek månad, blev ett par utgångar, därav bild nummer ett. Gick i skolan och räknade derivata, superkul! Eller? Det var matcher och vi mötte Leksand, precis efter det omtalade Uppdrag Granskning, därav banderoller med texten "75% fusk, 100% skam". Klockrent! Hade också lov och spenderade en av dagarna med mor och syster i ett fint Stockholm innan match.
 
Mars
 
 
Månaden innehöll bla. Våga Vara Egen-mässan och vi slet som djur för att få en grym monter, den blev bra och vi var nöjda. Dagen var otroligt lång och så mör som man var när den var slut, har jag nog aldrig varit. Spelade lite Wii, med min far, tror att jag utklassade honom ganska så rejält. Det skulle också visa sig att vårt slit inför Våga Vara Egen var värt det, vi kammade hem andra pris, dock inte för montern, utan i kategorin Bästa design/formgivning. Nöjda tjejer åkte hem den kvällen. Allsvenskan i fotboll började också, och jag klädde mig givetvis i blårandigt dagen till ära.
 
April
 
 
I april så anlände min efterlängtade studentmössa, och studenten närmade sig med stormsteg. Hann även med att träffa två efterlängtade själar, spenderade en söndag med Frida och Matilda. Mycket trevligt! April var även den månad då Rimbo HK gick upp i Elitserien, sjukt stort! Och lyckoruset var helt galet då slutsignalen ljöd. På mammas födelsedag så hade vi biljetter till Hockeymatchen, en plojmatch, men en rolig sådan. Mickis hakade på och det var en mysig kväll.
 
Maj
 
 
Maj inleddes med mösspåtagningen och när den var avklarad gick vi ner till Stället för att förtära lite alkohol, på kvällen bjöds det på utgång. Månaden innan fyllde storasyster 21 år och det skulle firas. Jag, Alex och Jossan åt en god middag på Piren och hade det trevligt. Den 9 maj är ett datum svårt att glömma, VM på hemmaplan. Såg Sverige få stryk med 3-0 mot Kanada, men där och då spelade det inte så stor roll. Att få se stjärnor spela hockey är väldigt mäktigt. Sedan blev ju Sverige världsmästare så. Under månaden så konfirmerades Moa, inte det roligaste man kan göra. Men en självklarhet att medverka på den.
 
Mickis fyllde arton och detta firades självklart. I slutet av månaden var det mycket fotboll som gällde, substitutet för hockeyn. Först var vi på finalen i Svenska Cupen mellan DIF och GBG, inte ett lyckligt resultat. Sedan spenderade jag lite tid på Stadion.
 
Juni
 
Så kom den! Månaden jag väntade hela våren på, juni! Det inleddes med en utgång med härlig människor och öppningen av Club 12. Vi hade även våran skiva, där jag blev utnämnd till klassens hjärnkamin, av den enkla anledningen att jag är en järnkamin och att jag fick goda studieresultat. Sedan var det dags för studenten, en himla härlig känsla. Samtidigt så konstigt, att lilla jag inte skulle gå i skolan längre. En kanondag helt enkelt, kan inte beskriva! Denna månad anlände även midsommar, hade en sjukt bra midsommarhelg, först hemma och mös på aftonen och midsommardagen bjöd på utgång, tror nog att det var årets bästa utgång!
 
Juli
 
 
Juli bestod av mycket party och trevligheter. Åt massor med goda middagar, spenderade sjukt mycket tid med Alex, Lisa och Jossan. Vi var på Stället och på sightseeing m.m. Calvin Harris ägde även rum och det var sjukt jävla bra, bättre än SHM och det säger en hel del. Blev även god middag med min familj. (Vid den tiden var vi en familj).
 
 
Tränade väldigt mycket under sommaren, och jag mådde verkligen bra av det. Första matchen på nya arenan avklarades, förlust (har jag för mig??) men en start på en ny era. Jag och storsyster styrde en utgång för oss själva, då ingen annan hade lust. Och jädrar, det var en bra utgång! Besökte Hovet för första gången under julimånad, för att bevittna första isträningen, jag älskade varenda minut.
 
Augusti
 
 
Inledde månaden med familjen på Havsbaden och njöt av massage plus en spadag. Var oerhört härligt. Umgicks mycket med mina kusiner, åkte bla. en dagskryssning och åt god mat osv... Kollade när Djurgården gjorde bra ifrån sig i European Trophy, där dom tog sig till slutspel. Var även på invigningen av Tele 2 Arena, vilket var bra! Det lilla jag såg. Hade även en liten (pytteliten) reunion hos Oscar. God mat och trevligt sällskap.
Under denna månad fyllde även morfar år. Älskade morfar.
 
September
 
'
 
Denna månad handlade givetvis mycket om hockey, hämtade ut säsongskortet, var sjukt exalterad inför säsongen. Killarna besegrade Brynäs och gick vidare i ET och var klara för Berlin i december. Det var även säsongsstart och det var en höjdpunkt, hade ett väldigt stort sug efter hockey, kommer jag ihåg. Det köptes visserligen ny bil också.
 
Oktober
 
 
Oktober och min månad. Spenderade en kväll på Friends Arena med Jossan och Alex, och matchen mellan Sverige-Tyskland, en trevlig tillställning trots att Sverige förlorade, vid midnatt sjöng vi "Ja, må hon leva" för Jossan. Fyllde även 19 och dagen innan fick jag trevligt sällskap i form av systrarna Lundin, mycket att ta igen efter ett år. Självklart skulle min födelsedag firas och en vecka efter dagen D, skedde detta! Tillsammans med min syster, och systrarna Martinsson blev det en bra kväll. Sista matchen i allsvenska och avtackning av Högmo var också en del av månaden.
 
November
 
 
November bjöd på världens bästa musikal, Rock Of Ages, kan vara något av det bästa jag sett i mitt nittonåriga liv. Efter det så gjorde vi ett besök hos Lisa, var sjukt trevligt. Tills vi blev hämtade. Tränade även lite smått och tog tydligen ett par selfies, gick även på handboll. Jag började även i körskola och är så mycket närmare ett körkort.  Detta var också månaden mitt liv vändes upp och ned, månaden då pappa tagit beslutet om att separera från mamma och sen dess har inget varit sig likt. Min trygghet har försvunnit, samtidigt som jag vet att allt blir bra till slut.
 
December
 
December har varit en månad som gått upp och ner av förklarliga skäl. Alla julkort som jag tillbringat många timmar med att tillverka blev äntligen skickade. Jag och Mickis utnyttjade vår spadag och hade en helt fantastisk förmiddag med massage och jacuzzi på Rånäs slott. Jul firades, på ett annorlunda sätt än föregående år, det också av förklarliga skäl. Fick härliga julklappar och umgänge. Juldagen var vi ett gäng på nio stycken som gick ut, trevligt med undantag för huvudvärken jag ådrog mig. Nyårsafton spenderade jag med tre personer som har betytt en hel del 2013. Innan var det enbart min systers kompisar, nu har vi blivit ett gäng och nyårsafton var grymt.
 
Detta var min summering av 2013, som jag nu ska lägga bakom mig och göra 2014 till ett så sjukt bra år.
 
Tack och hej!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0