Truppen säsongen 2013/2014

Förra året vid den här tiden gjorde jag ett inlägg om truppen och det tänker jag göra även i år.
 
Målvakter
Adam Reideborn
Johan Mattsson
 
Kommentar: Kommer bli intressant då ingen av de två nämnda är utsedd till första målis. Båda har gjort bra i från sig under försäsongen.
 
Backar
Nils Andersson
Linus Arnesson
Alexander Falk
Philip Holm
Sam Lofquist
David Lidström
Robin Norell
Timmy Pettersson (C)
 
Kommentar: Bra uppsättning! Sam Lofquist och hans skott kommer bidra något enormt, det hårda skottet har han visat prov på under ET. Robin Norell har varit duktig då han fått chansen.
 
Forwards
Mikael Ahlén
Henrik Eriksson
Joakim Eriksson
Mattias Guter
Nicklas Heinerö
Måns Krüger
Michael Holmqvist
Dustin Johner
Steve Saviano
Mattias Kalin
Tobias Liljendahl
Tobias Lindberg
Markus Ljungh
Matthias Sundberg
Marcus Sörensen
 
Kommentar: Riktigt intressant att se vad detta kan leda till. "Brunkern" kan bli en ny Jimpa och när han är inne på isen tillsammans med Hank The Tank tror jag att det kommer smälla på ordentligt. Jag hoppas det i alla fall. Sören kommer leverera något fruktansvärt, fy sjutton så bra han har varit i European Trophy. Självklart är Måns en favorit, hans spelsinne går inte av för hackor.
 
Längtar så in i bängen tills det börjar igen, nu är det visserligen enbart en vecka kvar. Ska bli så skönt och roligt när allt är tillbaka till sin ordning igen.
 
Såååååååå........ Hur har jag laddat upp?
 
Jag har läst många olika hockeybloggar för att uppdatera mig om vad som händer i lagen, jag har kollat på intervjuer med tränare, spelare, kommentatorer m.m. Har spenderat flertal timmar med att lyssna på podcast och tisdagen spenderades med att bevaka Upptaktsträffen inför Hockey Allsvenskan genom expressen.
 
Nu kan allt få börjar igen, jag är redo! (Det har jag visserligen varit länge).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0