SÄSONGSPREMIÄR.

 
I går anlände dagen D. Premiären för Hockey Allsvenskan 2013/2014.
 
Dock var det inte den känslan som infann sig under dagen, det var som en varm sommardag. mindfuck.
Tillställningen började med #hyllajimmie, och som han blev avtackad. Bästa Ölvestad. Han blev tårögd och ska jag vara ärlig så fällde jag ett par tårar på min plats jag med.
 
Sedan skulle matchen blåsas i gång, och första perioden var inte rolig, 0-2 underläge och vi kan konstatera att det fanns premiärnerver i denna match. Troja var mycket bättre i första. Andra perioden så bombade vi skott på mål, inget skott hamnade dock I mål. Tredje och målen var tvungna att komma.
 
Premiärmålskytten blev Nils Andersson, bästa Nils, som innan matchen gått ut med att han var sjukt spelsugen. Det kunde man se, han var grym! När målet kom trodde jag att han skulle slå sönder plexit. L Y C K A!
 
2-2 skulle också falla innan slutsignalen ljöd. Dock efter många om och men, då domaren ringer på målet och dömer bort det, för att sedan ringa ännu en gång och ångra sig till det bättre. Mål av Dustin.
 
Det hela slutade i förlängning, där Micke Ahlén avgör, oerhört skönt att vända och vinna. LAGMORAL!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0