Rubrik

Min helg bestod av hockey och fotboll, i båda sporterna var det givetvis laget närmast hjärtat som spelade.
 
Lördagen bestod av hockey, En dag för djurgårn, väldigt mycket stoj och stim runt matchen, hyllning av Otto och självfallet en match. Björklöven var motståndet och DIF rivstartade, tog ledningen med 2-0 i första, under den andra utökade vi till 3-0 inte det bästa spelet men ändå. Tredje så började vi tappa, IGEN! Björklöven reducerar inte bara en gång utan två och i slutminuterna är resultatet 3-2! Tacka gudarna för att killarna lyckades reda ut det och vinna.
 
Söndagen var det dags för fotboll, Göteborg skulle besegras på Tele 2 Arena. Matchen i helhet var helt okej, andra halvlek var mycket underhållande och den första var väl godkänd (kom dock på mig själv med att undra när matchen var slut). Efter första hade IFK tagit ledningen efter ett jädra skott utifrån. Andra halvlek så kvitterar Broberg, detta också efter ett jädra skott utifrån. När ställningen var 1-1 så nickar Broberg och Haglund ihop, herre så groggy dom var!!!! Båda fick gå av, med troligtvis hjärnskakning på båda! I helhet så var DIF det bättre laget, hade otaligt med chanser att ta ledningen. Vinnande målet kom dock inte förrän på tilläggstiden, genom straff! Jawo sätter den iskallt och lyckan var gjord. (Mamma var inte lika glad, hehe)
 
BÄSTA DJURGÅRDSHELGEN!
 
I morgon ska jag ÄNTLIGEN (med betoning på just äntligen) masa mig i väg till gymmet efter förkylning och knäont, men inte ska det stoppa mig i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0