Sverige - Kanada

Torsdagen den 9 maj, ett datum jag längtat något förjäkligt till. Det datumet anlände och jag var i extas. Vi åkte in i ordentlig tid och tog en fika, hela familjen. Sedan ställde vi oss i en alldeles för lång kö. In kom vi! Den första vi stöter på är självklart Leif Boork......... Kände för att sparka han på smalbenen, jag gjorde det inte förstås.
 
Pappa handlade en vikingahjälm och vi klistrade fast svenskaflaggor på kinderna. Platserna skulle intas och det var inga dåliga platser vi hade. Rad 4. (Raden framför den rad vi brukar sitta på när det är derby, fyi). In kommer spelarna och så mäktiga dom är. JAG HAR VART ENBART METER I FRÅN DUCHENE, STAMKOS, STAAL, GIROUX! SÅ STÖRT.
 
Matchen var ingen sensation från Sveriges sida, Kanada var dock ruskigt bra! Plus att Sverige lät dom komma i väldigt många tre-mot-två, två-mot-en lägen. Där var dom också mycket vassa så inte så konstigt att dom satte 3 baljor. PP funkar inte heller så bra. Slutsiffrorna skrevs till 3-0 för Kanada och hemfärden var ändå glad, inte varje dag man ser världsstjärnor. (Såg även en gammal J20-spelare)
 
Stannade till vid  Donken Hägernäs när vi åkte hem och där cyklar tydligen folk genom Driven. Tjeeennna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0