Guldet är hemma.

Efter starten på denna VM-turnering hade väl ingen räknat med att Tre Kronor skulle sätta sina bissingar i guldet. Jag kan medge att jag var lite pessimistisk till en början, men när Sedinarna anlände kändes allt mycket bättre. Vi ska dock inte ta det här guldet i från de andra i laget, för det är just det hockey är, en lagsport! I kvartsfinalen fick vi möta ett Kanada med ett ruskigt bra lag, jag bevittnade trots allt förlusten med 3-0 och dom var bra då!!!
 
Trots ett tufft motstånd hade jag en bra känsla, efter tre perioder + förlängning var ställningen fortfarande oavgjort. Straffar och en nervig sådan. När avgörande straffen ska slås av Fredrik Pettersson sitter jag som på nålar. Grabben laddar för slagskott!!!! In går den och jublandet går inte att stoppa. Eberle träffar ribban och semi väntar. I semin somnade jag, hehe, vinst dock mot Finnarna och finalen var ett faktum.
 
Schweiz var absolut inte dåliga och tog välförtjänt ledningen, när Sverige sedan ryckte upp sig och kvitterade, så gjorde dom det dom skulle göra, vinna! 5-1 kanske inte speglar matchen då Schweiz verkligen bjöd upp till match. MEN FAN SÅ SKÖNT ATT SE MEDALJEN RUNT GRABBARNAS HALSAR. Så skönt också att slå alla så kallade "experter" på näsan genom att vara bäst när det gäller.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0