SERIEPREMIÄR.

Torsdagen den 13 september anlände och hela dagen hade jag gått och vart ofokuserad med enbart vetskapen om att jag skulle placera mina kroppsdelar i Johanneshovs isstadion enstaka timmar senare. Seriepremiär och första matchen i Hockey Allsvenskan mot Uppsalalaget Almtuna. 
 
Efter att ha gjort ett stopp för matintag satte vi oss på våra vanliga platser, och sakta men säkert fylldes Hovet på med de bästa fansen i världen. Klacken var underbar, sittplats var underbara, vi på aktiv var underbara och spelarna var UNDERBARA.
 
I två perioder kontrollerade vi matchen totalt, efter första perioden hade DIF en ledning med 1-0 som kom genom en viss Fredrik "Linkan" Bremberg och hans sjukligt underbara handleder, andra perioden ledde till en utökad ledning, 2-0 av Dustin och 3-0 av Honken (ett mycket snyggt mål enligt mitt tycke). I tredje slog de av på takten och Almtuna åt sig närmare och närmare och lyckades reducera två gånger om.
 
Så vad ska man säga, enligt mig är det viktigast att vi tog en tre poängare och att publiken eldade på matchen igenom, trycket är så svårt att förklara att man måste uppleva för att förstå hur det var. JAG FULLKOMLIGT ÄLSKAR DEN HÄR SPORTEN!!!!! Nu laddar vi om till en match mot Troja-Ljungby i morgon, vi SKA bärga ännu en tre poängare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0