Hockey - VM 2012!

Tänkte få arslet ur vagnen och skriva sammanfattningen av de två matcherna jag befann mig på.

Match 1. Gruppspel Sverige-Tjeckien.
Den positiva matchen kan man säga, det var andra matchen (om jag inte är ute och cyklar?) i turneringen och motståndare denna match var Tjeckien. Ett Tjeckien med ett relativt bra lag och inte alls ofarliga. Kan även nämna att rad 6 på ett VM är helt kanon. Det var väldigt mäktigt att se Zäta, Loui, Franzèn, GAAAABE, Karlsson m.fl. Matchen var ganska bra spelad och blev en seger med 4-1. Skönt som f-n.

Match 2. Kvartsfinal Sverige-Tjeckien.
Den negativa matchen. Sverige tog till en början ledningen och glad som fan kändes allt så bra, sen kom 1-1, 1-2 och 1-3. Modet sjönk och jag mådde illa av nervositet. Tredje perioden inledde på bästa vis, reducering till 2-3 och matchen levde. Sverige kvitterade även och 3-3 var ett faktum. När det återstår mindre än 30 sekunder gör tjeck-jävlarna (ursäkta språket) mål. 3-4 blev slutresultatet och Sverige försvann ur detta VM på ett par sekunder. Besvikelsen var stor. Fick dock se Bäckis och Bengan + alla de andra NHL proffsen. Mycket kul.

Många är väl väldigt besvkina på Sveriges insats, men herregud det kommer ett nytt VM nästa år och även fast vi inte gjorde vårt bästa VM så gjorde dom det bra för att inte vara ett hopspelat lag.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag gillar, duktig sammanfattning där Nattis! :)

2012-05-30 @ 21:36:35
URL: http://martinssonfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0