Skolasvlutning 2012

Min sista skolavslutning tog plats torsdagen som var och ingen är gladare än jag över att sommarlovet har inletts.

På morgonen var det med nöd och näppe jag klev upp och ärligt talat, att göra sig fin kändes enbart jobbigt. Satte på mig en långklänning, ett leende och studsade ner till bussen med vetskapen om att inte behöva sätta sin fot i skolan förrän 22 augusti.

Väl i skolan var jag forever alone från min klass, visserligen var andra tvåan där, men det skulle fika innan aulan och vi efter. För att fördriva tiden tills resterande classmates kom, ritade jag tavlan somrig och umgicks med min lärare. En efter en började sen mina vänner trilla in. Våra steg styrdes mot aulan (mina steg och min kropp höll på att gå rakt in i en jävligt snygg grabb, hann undan dock)

I aulan beskådade jag en gitarrist vars mage man lika gärna kunde tvätta sina kläder på. Beskådade en kille vars uppenbarelse får en att le och se ut som ett fån (VAD HÄNDE HÄR LIKSOM?). Beskådade estetarna som gjorde det de brukar, vara medelmåttiga med undantag från vissa. Själva uppvisningen var helt OK.

Gick tillbaka till klassrummet där det var uppdukat fika till hela klassen, lärare kom in och önskade oss en glad sommar. Matteläraren berättade att vi var den enda klassen och våra lektioner han var glad att gå till. Religionsläraren sa att vi var den mysigaste klassen och en annan lärare sa att hon saknade att undervisa oss. Vi måste helt enkelt vara en förjävlabra klass?

Efter allt fikande skulle all glädje bytas ut mot allvar och betygsnack i ämnet engelska (tvära kast i min skola). I detta ämne har vårterminen vart kaos och efter mitt betygssamtal är jag fortfarande oviss om slutliga betyget men som det lät var det ett betyg vars bokstäver var tre till antalet. Tummar hålls.

När allt detta var slut och klassen skulle försvinna åt olika håll kramades vi och lovade varandra att träffas i sommar igen, jag och tysken som funnits i vår klass i ett år gick på en shoppingrunda.

Avslutet på dagen blev bra, kinamat och friterad banan med glass fick plats i min mage innan hemfärd.

Tack för detta läsår, jag har klarat av två år och nu återstår bara ett till. Nästa år tar jag studenten, något som jag har svårt att förstå. Först ska dock trean avklaras.

NU HAR JAG ETT "POOLPARTY" ATT PLANERA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0