Midsommaraftonsdröm.

Midsommar anlände med buller och bång, dagen och kvällen skulle avnjutas i goda vänners sällskap. På bilderna ovan kan ni se hur min syster och jag såg ut.
 
 
Vi gick ut på en promenad för att plocka blommor och ormbunkar, allt det använde vi sen till att binda mycket fina kransar, en i var som prydde våra huvuden den kvällen. Ovan är det Lisa och Alexi deras kransar.
 
 
Här är min fina vän och jag i våra kransar, vi blev mycket nöjda med våra skapelser. (Jag vet att min lugg är väldigt lång så att jag inte kan hålla ögonen öppna, men snart är det en helt annan kalufs på den skallen)
 
 
Kubb skulle spelas (hur svennebanan är inte det liksom?) och jag kan nämna att första omgången vann jag och Mickis stort och andra omgången lät vi Alex och Lisa vinna för att det tog så lång tid. Det bevisar alltså vilka som var bäst.
 
 
Då vi inte ordnat någon ordentlig midsommarstång fick Mickis agera sådan, lite dans runt henne blev avklarad.
 
 
Förrätt för denna kväll blev Toastskagen, Alex gillade det.
 
 
Så gjorde även Lisa.
 
 
Mickis instämde i deras utlåtande, jag med för den delen.
 
 
Huvudrätt blev en somrig maträtt, grillspett. Så himla gott det var.
 
 
Efter mycket god mat och dryck satte vi på oss varmare kläder, flyttade oss närmare värmen in i vårt uterum och intog spelandet. Vi hann med att spela Upp till bevis, därav bilden ovan.
 
 
Det sista i matintag blev denna cheesecake som Lisa hade med sig. Under tiden vi avnjöt denna skapelse blev vi nostalgiska (vi var det hela kvällen i och för sig) och lyssnade på en himla massa låtar från barndomen. Mickis begav sig hem runt tolv, vi satte på en film och jag var besviken, inte på dagen/kvällen utan på att draften inte sändes. Visserligen gick inte Pontus i första rundan men ändå, kommer väl upp ett inlägg om denna draft också. Vill bara tacka medverkande för denna midsommar, en förbättrad repris från förra året. Tack och bock.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0