Who do you think you are, who do you think I am?

Nu har skolan börjat igen och jag är redan inne i det. Hittills har det mesta varit bra, fick MVG på filmanalysen (SCORE) och än är det inte alltför jobbigt. I går drog jag nog årets vurpa på idrottslektionen, rakt in i vikväggen med ansiktet före och knäet rakt ner i en planka. Duktigt Natalie. Har enbart lite blåmärken nu.

Igår var det också hyllningen av Stefan Liv, dagen man hissade hans tröja. Som alla vet dog han med sitt hockeylag i en flygolycka i september förra året. Det var en väldigt jobbig dag. Jag slog mig iallafall ned, som så många andra, framför tvn för att se detta. Jag höll mig från gråten med nöd och näppe under talen som Hv71 höll och hans fru (som framfördes av en vän). När dom sedan skulle hissa tröjan och en av Livs söner hjälpte till, då brast det. Vi satt där alla tre och storbölade, det var fint! Samtidigt som det känns så orättvist.

DIF hade match den kvällen, borta i tablettasken, mot Brynäs. Kan ju säga att den inte var alltför rolig. Inför tredje låg vi under med 2-1, Patrick Cehlin hade dock fått känna på nätet för våran del. Men där tog det stopp, det blev en förlust med 3-1 efter att Widing fått pucken av Klubbie. Visst hade vi en himla massa lägen, men det ville sig inte riktigt, och att dom gav bort pucken till Brynäs som ledde till Gävlelagets mål, då kan man inte vinna matcher. Jaja, nu fokuserar vi på morgondagens match. Frölunda hemma och vi ska äntligen få fira våra JVM-hjältar! Det kommer blir grymt.

Nu är det fokus på att plugga som gäller, matte och filmkunskap står på schemat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0