Tell me a lie.

Nyårsafton anlände för två dagar sen, den var heeeelt oplanerade men blev ändå lyckad. Jag och syster bestämde oss för att bjuda hem systrarna Martinsson, tur som vi hade så hade inte dessa brudar något planerat. Vi åt en utsökt trerättersmiddag och spelade sällskapspel. Efter det blev det ut och titta på raketer och frysa fingrarna av sig. Vi gick in när klockan passerat tolv och kollade på Björn Gustafsson innan brudarna begav sig hem vid två. Underbart! Alex och jag ställde klockan på kvart i fyra och sov i en timme ungefär. Klockan fyra var det dags, gruppfinal i JVM, Ryssland- Sverige. Efter två perioder stod det 3-0 till ryssarna. Sverige var det bättre laget i två perioder enligt mig och fick en välförtjänt reducering efter 3 minutersspel. Sen kom även tvåan och 3-3 kom med enbart sekunder kvar, av ingen annan än självaste...........Max Friberg! En ny favorit hos mig. Matchen gick till förlängning och det ledde till att Sverige och Joakim Nordström styrde in segerpucken. 3-4. Härligt, det hela resulterade i att Sverige gick direkt till semifinal. Gick och la mig vid sju igår morse och låg i sängen hela dagen.

I dag blev det ännu mer sova, vaknade tolv. Jotsis hade smsat, på en halvtimme gjorde jag mig klar och en halvtimme efter det var jag hos Jotsis med Amanda och Sofia. Syster hämtade mig och vi åt pizza och fixade på finaste vännens julklapp, blir ganska nöjd. Sitter också och bollar tanken om jag ska iväg på Tacokväll eller inte på onsdag. Jobbigt läge. Vi får se helt enkelt.

Nu ska jag stänga av och läsa i min bok som jag köpte i somras (köpte den inte alls för att det var Globen på den, nej då :$)





Två bilder ifrån nyår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0