I made it.

Har för en gångs skull det här lovet blivit trött innan tolv nu, så ska snart bädda ner mig i en skön säng. Har spenderat den största delen av eftermiddagen och kvällen hemma hos Josefin. Träffade en hel drös obekanta människor men även annat folk från klassen. Vi hade det väldigt mysigt kvällen igenom. Vi lagade tacos som sedan åts under prat och skratt, det hela avslutades med lite spel. Roligt att träffa Josefin ännu en gång till innan hon återvänder till Tysklandet i ett år till.

Kan nämna lite om matchen i går. Efter två perioder låg Sverige under med 2-0, och jag satt där i soffan och skakade och mådde illa av nervositet. De reducerade genom William Karlsson och kvitterade genom MAX FRIBERG (<3), vilken stjärna! Fick dock öppet mål, så skam om han hade missat. Resultatet blev 2-2 och gick till förlängning och även straffar. Där satte Collberg Sveriges första straff och Max den andra. Den hela det hängde på var Finlands lagkapten Mikael Granlund. Han hade inte turen med sig och tappade pucken innan han fick igenom ett skott. Stackarn! Men jag blev överlycklig, SVERIGE ÄR NU I FINAL MOT RYSSARNA! Jag hoppas så innerligt på ett guld i år, det är dom här grabbarna värda, dom har en sån lagmoral så jag vet inte vad. Finalen spelas i morgon natt klockan 2, jag är bänkad!

Innan det ska jag kanske in till Stockholm med syster på dagen och kolla på bio, sen är det även Växjö-DIF på kvällen, så jag har min dag halvt planerad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0