Dag 3 – Min favoritårstid och varför.

Jag tycker att varje årstid har något som jag gillar, kan nämna det.

Vår - Då vet man att man går mot varmare tider och kan använda vilka kläder man vill, utan att frysa. Man vet också att det blir ljusare och så mycket finare.

Sommar - Vad behöver man säga? Varmt, soligt, sommarlov (dock mitt sista nu i sommar) och man kan njuta av vackra dagar och kvällar.

Hösten - Gillar när löven blir röda/gula/orangea, fyller även år denna årstid och det gör hösten lite bättre (fyller arton nu i höst, ÄLSKA!) Sen mysiga höstkvällar med tända ljus t.ex. Hockeysäsongen håller också på.

Vinter - Gillar snön, även fast det är kallt är det alltid kul att kunna åka skidor och skoter m.m. Även hockeysäsong här med så.

Skulle nog inte klara mig utan alla årstider, utan variation skulle jag nog tröttna LÄTT. Vill verkligen inte ha sommar året runt inte heller vinter, då finns det inget att längta till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0