Mitt påsklov.

Som jag lovat kommer en summering av det lov som varade i tio dagar för min del.

Skärtorsdagen.
Jag umgicks med min syster och fader hela dagen, det största var att vi kollade på bil åt min syster. Som senare har blivit hennes egna pärla.

Långfredagen.
Spenderade hela dagen i mitt hem, fick besök av käraste mormor och morfar. Vi åt god mat och spelade sällskapsspel. Jag avlägsnade mig sakta från resten av gänget för att kolla på två hockeymatcher, DIF:s sista match för säsongen, som förövrigt blev en vinst över Rögle med 2-1. Sedan var det en landskamp mot Norge också. Övertygande seger där.

Påskafton.
Befann mig vid tidig tidpunkt i Norrtälje, ännu en koll på systers bil och gick en sväng i olika affärer. Efter det blev det en visit hos farmor och farfar på Singö. Det var mysigt i drivor. Kollade på båtar i kikaren, åt en hel massa mat och fika, skrattade, skrapade Trisslotter så det stod det härliga till. Vi åkte hem sent på kvällen och jag däckade när jag kom hem.

Påskdagen.
På agendan denna dag stod det STADIONPREMIÄREN med stora bokstäver. DIF tog emot GIF Sundsvall på hemmaplan. Det var första matchen för i år och det var kul att det drog i gång igen, men det är inte alls samma sak som hockeyn. Det är iallafall ett tidsfördriv. Jag frös och kan vara glad att jag inte frös fast där på den kalla bänken på Stadion. Men, kom därifrån med en 1-0 seger i bagaget, efter mål av Rajalakso! Satte mig på en buss med destination Norrtälje. Besökte familjevänner och fick i mig mat. Mådde dock sämre än sämst. En förkylning som bröt ut.

Annandagpåsk.
Jag vaknade upp och mådde som en kratta. Pallrade mig upp ur sängen, slog mig ner i soffan och OTH ficl underhålla mig. Följde dock med på påsklunch hos mormor och morfar, där åt jag i små mängder och spelade Rumble.

Tisdagen.
Till en början spenderade jag dagen i soffan med OTH, låg även i sängen en stor del av dagen. Mådde dock lika dåligt som föregående dag. För att inte låta hela mitt lov gå till spillo, begav sig jag, mamma och syster till Arninge, fick med mig killer-heels hem och vi åt en middag där. Kan bidra med en bild eller två på de två par skor jag köpte.



Onsdagen.
Började dagen tidigt och spenderade den sedan men en del av familjen Engblom och mamma. Vi var i Stockholm, fikade, åt och shoppade. Jag hittade äntligen ett par jeans som jag suktat efter, utöver det fick jag med mig ett par illgröna jeans och två par jeansshorts.



Resten av dagarna försökte jag friskna till, var helt enkelt hemma, åkte några småtripper och fick värsta skolångesten man kan få. Fick dock mina gardiner fixade och det var roligt, då de legat skräpandes hemma under en lång tid.


Kommentarer
Postat av: Mikaela Martinsson

Balla gröna jeans!! :)

2012-04-22 @ 17:17:41
URL: http://martinssonfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0