Christmas....

Här sitter det nu en väldigt förkyld tjej och ska summera dom senaste dagarna, alltså julen + lite till.

22 december 
Derbydagen anlände och jag var nervös som bara den ungefär hela dagen. När vi äntligen kom in till Globen en kvart senare än beräknat så satt jag som på nålar. Ville så gärna vinna. Efter tre spelade perioder så stod det 2-2 och det hela gick till förlängning och straffar. Där visade vi att det är vi som är bäst i stan!

23 december
Dagen bestod av att förbereda inför julen, tog en skön sovmorgon till tolv. Sen bakade vi och grejer. Blev gott i alla fall och det är ju det viktigaste.

24 december
Självaste julafton började tidigt och istället för att berätta i text så tänker jag använda mina bilder jag tog. Inte många dock. I korta drag så åt vi, kollade på Kalle Anka, öppnade julklappar, spelade Just Dance 3 och kort.



Jag och syster var så här fina



Julgran



Fick äran att dela ut julklappar

25 december
Vi åkte in till mormor och morfar för att äta riktigt god mat och mysa. Det blev lite filmmys också. När vi kom hem gjorde jag det fint i en av mina garderober, sen beställde vi kläder!



Min sköna klädsel

26 december
En underbar dag för alla vi hockeyälskare. Vaknade dock med en fruktansvärd förkylning men det finns inget som hindra mig från att åka på hockey. Det var dags för annandagshockey, en riktigt underbar grej. Denna match följde även våra fader med. Det blev i alla fall en ganska rolig match, förutom andra perioden då DIF sköt ett(!?!?!) skott på mål. Det blev till slut en vinst med 3-1 mot LHC och jag mådde bra. Psykiskt. Åkte hem och bäddade ner mig. JVM började och första matchen jag såg var Finland-Kanada. Kanada, som jag förövrigt ogillar starkt, förnedrade Finland med 8-1. Sen var det Sveriges tur. En vinst mot Lettland med 9-4, det kändes bra. Zibbe gjorde också två mål, riktigt kul.

27 december
Jag låg nerbäddad med min syster och mamma och kollade på Stolthet och Fördom. Det var mysigt och välbehövligt.

I dag hade jag tänkt fixa lite på min finaste väns julklapp men såg att tiden runnit i väg. I kväll väntas det Elitseriehockey i form av Timrå- DIF och ännu senare är det JVM, Sverige - Schweiz.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0